راهپيمايي نمازگزاران جمعه در محکوميت کشتار مسلمانان ميانمار
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 585
بازدید کل : 85925
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

اتحاد با امام
راههای جلوگیری از نفوذ دشمنان
راهپيمايي نمازگزاران جمعه در محکوميت کشتار مسلمانان ميانمار
خراسان - مورخ شنبه 1391/05/07 شماره انتشار 18178
نويسنده: حسين بردبار political@khorasannews.com

نمازگزاران جمعه روز گذشته پس از اقامه نماز در تهران و بسياري از شهرهاي کشورمان در حمايت از مسلمانان مظلوم ميانمار و محکوميت کشتار آن ها راهپيمايي کرده و يک صدا عليه شکل گيري توطئه جديد بر ضد مسلمانان اين کشور شعار دادند. همزمان در برخي کشورهاي ديگر از جمله سريلانکا، ترکيه و... نيز نمازگزاران با برگزاري راهپيمايي کشتار مسلمانان ميانمار را محکوم کردند.

 

تظاهرات نمازگزاران جمعه تهران در محکوميت کشتار مسلمانان در ميانمار

به گزارش خبرنگار خراسان، نمازگزاران جمعه تهران ديروز پس از اداي اين فريضه الهي در خيابان هاي اطراف دانشگاه تهران در محکوميت کشتار مسلمانان ميانمار تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان پس از اداي نماز جمعه در خيابان طالقاني، خيابان قدس و خيابان انقلاب همنوا با تريبون نماز جمعه تهران شعار مي دادند: سکوت در برابر جنايت، خيانت است خيانت است خيانت؛ کشتار وحشيانه مسلمان، اعلام جنگ است به دين و قرآن؛ قتل عام مسلمان ميانمار، توطئه جديد استکبار است. نمازگزاران تهراني که مقارن با ايام ماه مبارک رمضان به شکلي باشکوه تر و پرتعدادتر از گذشته در ميعادگاه نمازجمعه حاضر شده بودند، همچنين با حمل پلاکاردهايي که بر روي آن «مرگ بر آمريکا» نوشته شده بود، شعار مي دادند: قتل عام مسلمان خدايي، توطئه جديد آمريکايي؛ يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا؛ اي امت محمد به پا خيز به پا خيز؛ پيرو دين احمد به پا خيز به پا خيز. تظاهرکنندگان همچنين با انتقاد از سياست هاي دوگانه مدعيان حقوق بشر در جهان امروز فرياد مي زدند: جرم مسلمان ميانمار چيست، اين قتل عام فاجعه انساني است. آيت ا...امامي کاشاني، خطيب جمعه اين هفته تهران نيز در خطبه هاي ديروز نمازجمعه با محکوميت کشتار مسلمانان ميانمار گفت: اين کشتارها و جنايت هايي که انجام مي شود براي مقابله با اسلام است. وي همچنين با اشاره به حرکت بيداري اسلامي در کشورهاي منطقه و حرکت دشمن در برابر اسلام در سوريه گفت: اين حقايقي که در عالم اتفاق مي افتد ما را موظف به انجام وظيفه ديني مان مي کند. در همين حال واحد مرکزي خبر گزارش داد مردم روزه دار اصفهان روز گذشته در راهپيمايي ، کشتار مسلمانان مظلوم ميانمار و سکوت قدرت هاي استکباري در برابر اين جنايات را محکوم کردند . راهپيمايان پس از آيين عبادي سياسي نمازجمعه با سر دادن شعارهايي ضمن ابراز همدردي با مسلمانان مظلوم ميانمار از مجامع بين المللي خواستار اتخاذ تدابير لازم براي متوقف کردن اين کشتارها و مجازات جنايتکاران شدند. بر اساس اين گزارش نمازگزاران جمعه در همدان، اردبيل، جويبار، محمودآباد، تنکابن، چهارمحال و بختياري و... نيز پس از اقامه نماز جمعه با برگزاري راهپيمايي و سردادن شعار از مسلمانان مظلوم ميانمار حمايت کردند. در مشهد مقدس نيز نمازگزاران پيش از برگزاري نماز جمعه به راه‌پيمايي در حمايت از مسلمانان ميانمار پرداختند.

 

نامه آيت ا... آملي لاريجاني به رييس دستگاه قضايي ميانمار

در همين حال رييس قوه قضاييه با ارسال نامه‌اي به رييس دستگاه قضايي ميانمار با ابراز نگراني از تهاجم عليه اقليت مسلمان اين کشور، خواستار توقف سريع خشونت‌ها عليه مسلمانان ميانمار شد و از رييس دستگاه قضايي اين کشور خواست مرتکبان اين فاجعه مجازات شوند. به گزارش ايسنا متن کامل نامه آيت‌الله آملي لاريجاني به شرح زير است: جناب آقاي آنگ‌تو، رييس محترم دستگاه قضايي جمهوري ميانمار، اينجانب با ابراز نگراني شديد از تهاجم عليه اقليت مسلمان در ميانمار و تصاوير پخش شده در رسانه‌ها و جريحه‌دار شدن افکار عمومي مردم ايران، از جنابعالي درخواست مي‌کنم تا اقدامات سريع و جدي توسط دولت ميانمار جهت روشن شدن ابعاد اين فاجعه انساني و توقف بلادرنگ خشونت‌ها عليه مسلمانان انجام گيرد. بهره‌مندي اقليت مسلمان در کنار ساير اقليت‌ها و صاحبان اديان ديگر در کشور چند قومي ميانمار از تمامي حقوق انساني يک اصل پذيرفته شده در معاهدات حقوق بشري است که مطمئناً دولت محترم ميانمار نيز به انجام آن‌ها متعهد مي‌باشد. متأسفانه حادثه تهاجم عليه مسلمانان در ميانمار در سکوت کامل خبري موجب نگراني افکار عمومي جهان اسلام شده است. از جنابعالي مي‌خواهم مانع از استمرار اين‌گونه درگيري‌ها عليه مسلمانان شويد. عاليجناب، انتظار جدي مي‌رود دولت ميانمار با انتشار گزارشي دقيق و مستند از اين فاجعه عليه اقليت مسلمان ميانمار و مجازات مرتکبين آن و همچنين تأمين شرايط لازم براي آسايش و رفاه مسلمانان آن کشور، زمينه‌هاي بروز مجدد آن را از ميان بردارد.

 

سفير پيشين ايران در تايلند: حوادث ميانمار به معناي جنگ بين‌ اسلام و بوديسم نيست

در همين حال سفير پيشين ايران در تايلند گفت: عليرغم اين که حاکميت ميانمار، بودايي است اما برخوردهاي اخير در اين کشور به معناي جنگ بين اسلام و بوديسم نيست. به گزارش ايسنا، محسن پاک آيين که در " نشست محکوميت کشتار مسلمانان ميانمار با تکيه بر معارف قرآن"، سخن مي‌گفت، افزود: معمولا در شرق آسيا تعامل خوبي بين مسلمان‌ها و بوداييان وجود داشته و القاي جنگ بين اسلام و بوديسم، خطي است که غربي‌ها با تبليغات رسانه‌اي خود دنبال مي‌کنند. وي که مسئول ستاد افغانستان در وزارت خارجه مي باشد ادامه داد: حتي پيشوايان بودايي هم از مسائل به وجود آمده در ميانمار ناراضي هستند و بعضا اين حوادث را محکوم کرده‌اند.

نمازگزاران جمعه در ترکيه و پاکستان کشتار مسلمانان ميانمار را محکوم کردند

نمازگزاران ترکيه روز جمعه با تجمع در 23 مسجد در 23 شهر اين کشور در اعتراض به نسل کشي عليه مسلمانان در ميانمار (برمه)، خواهان قطع ارتباط کشورهاي اسلامي با اين کشور شدند. به گزارش ايرنا، در اين تجمع ها که بنا به دعوت مشترک نهادهاي غير دولتي برگزار شد، نمازگزاران با اعلام همبستگي با مسلمانان ميانمار ادامه جنايات و نسل کشي عليه مسلمانان در ميانمار را به عنوان يک اقدام ضد بشري محکوم کردند. معترضان قرار است يک بيانيه مشترک را در محکوميت جنايات گروههاي افراطي بودايي عليه مسلمانان در ميانمار قرائت کنند. همچنين مسلمانان پاکستاني به همراه اعضاي ارشد و هواداران حزب سياسي – مذهبي مجلس وحدت مسلمين روز گذشته با برپايي راهپيمايي گسترده در اعتراض به قتل عام مسلمانان ميانمار در شهر 'کراچي' مرکز ايالت سند، اقدام افراط گرايان بودايي عليه مسلمانان را به شدت محکوم کردند. به گزارش ايرنا، اين راهپيمايي با حضور هزاران نفر از مسلمانان به ويژه شيعيان در شهر کراچي پس از اقامه نماز جمعه برگزار شد. شرکت کنندگان با سر دادن شعارهايي، همبستگي و همدلي خود را با مسلمانان مظلوم ميانمار اعلام کردند. همچنين شوراي علماي اندونزي، خشونت ها عليه مسلمانان ميانمار را محکوم کرد و خواستار پايان دادن به اين نسل کشي و قتل عام بي رحمانه شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب